„Kreatywne szkoły” – fragment (cz.7.) – ciekawość uczniów

„Kreatywne szkoły” – fragment (cz.7.) – ciekawość uczniów

Rok szkolny 2017/2018 zbliża się wielkimi krokami. Specjalnie dla naszych czytelników wybraliśmy fragmenty „Kreatywnych szkół” Kena Robinsona, które zainspirują Was oraz Waszych znajomych nauczycieli i dyrektorów. Zapraszamy codziennie na nasz profil facebook i stronę www. Dziś siódmy fragment – ciekawość uczniów?

Umiejętność pielęgnowania i odpowiednie kierowanie ciekawością uczniów jest darem wszystkich wspaniałych nauczycieli.

Motorem ludzkich osiągnięć w każdej dziedzinie są: pragnienie odkrywania, testowania, sprawdzania, co się stanie, zastanawiania się, jak coś działa, zadawania pytań “dlaczego” i “co jeśli?”.

Małe dzieci mają niezaspokojony apetyt na odkrywanie wszystkiego, co je interesuje. Kiedy wzbudzona zostaje ich ciekawość, będą uczyć się same, od siebie nawzajem i ze wszystkich źródeł, do jakich zdołają dotrzeć. Umiejętność pielęgnowania i odpowiedniego kierowania ciekawości uczniów jest darem wszystkich wspaniałych nauczycieli. Robią to, zachęcając uczniów do samodzielnego badania i stawiania pytań, a także samemu zadając pytania zamiast jedynie udzielać odpowiedzi, oraz mobilizując ich do głębszej refleksji poprzez pokazywanie nowych perspektyw.

U niektórych z nas ciekawość pewnych rzeczy bywa krótkotrwała i zostaje szybko zaspokojona. U innych staje się pasją, której poświęcają całe życie i karierę. W obu przypadkach poczucie ciekawości od końca życia jest jednym z najwspanialszych darów, jakie szkoła może dać swoim uczniom.

(fragment książki „Kreatywne szkoły” Kena Robinsona)

Ken Robinson Kreatywne szkoły Ciekawość uczniów

ZAMÓW KSIĄŻKĘ

„Kreatywne szkoły. Oddolna rewolucja, która zmienia edukację”

W książce Kreatywne szkoły Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji.

Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata.

Książka Kreatywne szkoły – pełna przykładów, przełomowych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.

Co możesz zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, nauczycielem, rodzicem, dyrektorem placówki czy decydentem, jeśli w jakikolwiek sposób jesteś zaangażowany w edukację, możesz być częścią zmiany.

w kategorii: blog
Powrót