Wróć do książki

Ken Robinson – Oblicza umysłu

38.00 

Premiera: 26 września 2016

Tytuł oryginału: Out of our minds. Learning to be creative. New edition, fully updated

Liczba stron: 336

Oprawa: miękka

Wymiary: 140 x 210 mm

ISBN: 978-83-655320-5-3

Także w formatach: e-book

Cena: 38,00 zł (w tym 5% VAT)

Opis produktu

oblicza_umyslu_okładkaW dziesięć lat po pierwszym wydaniu swojej głośnej książki Ken Robinson napisał w pełni zaktualizowaną edycję. Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności to lektura pełna przykładów, naukowych analiz, a także zabawnych anegdot, stanowiąca szczegółową diagnozę edukacji i wielu innych sfer życia społecznego, a jednocześnie wezwanie do zmiany – do odkrycia w sobie niewyczerpanych pokładów zdolności kreatywnych, które stanowią o naszej przyszłości.

W książce Ken Robinson udziela odpowiedzi na trzy najważniejsze pytania:
• Dlaczego promowanie kreatywności jest kwestią fundamentalną? Liderzy biznesu, politycy i pedagodzy podkreślają ogromne znaczenie promowania kreatywności i innowacyjności. Dlaczego jest to ważne?
• W czym tkwi problem? Dlaczego ludzie potrzebują pomocy, by stać się kreatywnymi? Dzieci przecież kipią od pomysłów! Dlaczego po okresie dorastania wydaje nam się, że już nie jesteśmy kreatywni?
• Z czym się to wiąże? Czym jest kreatywność? Czy wszyscy są kreatywni czy też tylko nieliczni? Czy można rozwijać kreatywność, a jeżeli tak, to w jaki sposób?

 

Kreatywność jest największym darem ludzkiej inteligencji. Im bardziej złożony staje się świat, tym i my musimy być bardziej kreatywni, aby sprostać jego wyzwaniom. Jednak wielu ludzi zastanawia się czy w ogóle mają jakieś kreatywne zdolności. Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności mówią o tym, dlaczego kreatywność jest tak ważna, dlaczego ludzie uważają, że nie są kreatywni, jak do tego doszło i co możemy z tym zrobić

 Ken Robinson

Ken Robinson genialnie pisze o różnych przejawach niedoceniania i ignorowania kreatywności… szczególnie w naszych systemach edukacji

John Cleese

Książka „Oblicza umysłu” wyjaśnia, dlaczego bycie kreatywnym w dzisiejszym świecie jest konieczne. Tej książki nie można przeoczyć

Ken Blanchard, współautor Jednominutowego menedżera

Książki o kreatywności nie zawsze są kreatywne. Książka Robinsona jest upragnionym wyjątkiem: to zestaw szeroko zakrojonych, skłaniających do refleksji i użytecznych rozważań dla każdego, kto chce zrealizować nowe pomysły w biznesie, nauce czy sztuce

Mihaly Csikszentmihalyi, profesor psychologii na Uniwersytecie w Chicago, autor bestsellerowego Przepływu

To najlepsza analiza rozłamu pomiędzy tymi rodzajami inteligencji, które tradycyjnie docenialiśmy w szkołach a tymi, których dziś potrzebujemy w organizacjach i społeczeństwach, z jaką się spotkałem

Howard Gardner, psycholog, wykładowca m.in. Harvardu, twórca teorii inteligencji wielorakiej