Wróć do edukacja
Promocja!

Szkoła memów

34.90  25.90 

  • Dlaczego  uczniowie się rozpraszają?
  • Czy dziewczynki uczą się szybciej?
  • Jak zapamiętujemy informacje?
  • Czy dzieci potrzebują rówieśników?
  • Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?

Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na na szkołę i uczenie się.

Zamawiając książkę w przedsprzedaży, zyskujesz 25% rabatu.

Opis produktu

“Szkoła memów” – o książce

 

 

Memy są „genami kultury”. Ich przykładami są idee, melodie, plotki, teorie naukowe czy elementy programu nauczania. Marek Kaczmarzyk w swojej najnowszej książce wyjaśnia, w jaki sposób memy przenoszą się między umysłami oraz jakie ma to znaczenie dla uczenia się i rozwoju dziecka.

Ponadto odpowiada na pytania, które od lat nurtują rodziców i nauczycieli:

  • Dlaczego  uczniowie się rozpraszają?

  • Czy dziewczynki uczą się szybciej?

  • Jak zapamiętujemy informacje?

  • Czy dzieci potrzebują rówieśników?

  • Dlaczego gwiazdor kinowy staje się autorytetem, a nauczyciel nie?

Ta książka pozwoli Ci w nowy sposób spojrzeć na szkołę i uczenie się.

 

 

Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przy­zwy­cza­je­­niem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób – Marek Kaczmarzyk

 

 

 

“Szkoła memów” – fragment

 

Kliknij TUTAJ, aby przeczytać fragment książki “Szkoła memów”, w którym Marek Kaczmarzyk pisze o tym, czy dziewczynki uczą się szybciej i jakie znaczenie ma płeć w takich aspektach szkoły, jak testy czy praca w grupach.

Matematyk czy poetka, czyli płeć w szkole – fragment książki “Szkoła memów” Marka Kaczmarzyka.

 

Przeczytaj fragment

 

 

 

“Szkoła memów” – cytaty

 

Bycie uczniem to dobrowolny, świadomy wybór, a działania, jakie można podejmować bez obustronnej akcepta­cji podstawowych zasad, niewiele mają ze szkołą wspólnego i kiedy o tym zapominamy, dzie­ją się często rzeczy niezrozumiałe i niepotrzebne.

 

Właściwie wszystko, co w ciągu ostatnich lat odkrywamy o procesie edukacji, sprowadza się do tego, że edukacja jest relacją.

 

 

Autorytet jest relacją między dwoma osobami. Nie można być autorytetem dla grupy.

 

 

Jest pewne przysłowie, które często powtarzam, a które w doskonały sposób oddaje sytuację związaną z edukacją. Pochodzi z Chin – jego autorstwo przypisuje się Konfucjuszowi – ale wydaje się uniwersalne: 

“Jeśli myślisz i żyjesz z dnia na dzień, sadzisz ryż. Jeśli myślisz w kategoriach dekad, sadzisz drzewa. Lecz jeśli myślisz kategoriami pokoleń, uczysz ludzi”. 

Wiele najnowszych osiągnięć nauki, zwłaszcza związanych z badaniami nad mózgiem, potwierdza słuszność tego zdania. Modele rzeczywistości, jakie tworzą nasze mózgi, zależą nie tylko od tego, co dostrzegamy za pomocą zmysłów. Każdy kolejny stan tego modelu zależy od warunków, w jakich powstawał poprzedni. Jest jego następstwem i konsekwencją.

 

 

Nasza przeszłość świadczy o tym, że mamy spore możliwości, chociaż dotąd nie byliśmy w stanie wykorzystać ich najlepiej. Problem w tym, że utarte ścieżki ludzkiego myślenia, utrwalone tradycją i przyzwyczajeniem, zmieniają się czasami w wygodne autostrady, którymi mkniemy do celu tak szybko, że nie dostrzegamy mijanych po drodze krajobrazów. 

Zmiana perspektywy może w takim przypadku dać bardzo wiele. Nowy punkt widzenia nie zmieni rzecz jasna samej rzeczywistości, ale może da nam szansę na to, żeby mierzyć się ze starymi problemami w nowy sposób.

 

 

Nasze mózgi najlepiej przyswajają to, co jest dla nas użyteczne tu i teraz.

 

 

Nasza pamięć służy przede wszystkim do selekcji tego, co warto zapamiętać.

 

 

Tylko wspierając różnorodność możemy zapewnić sobie bezpieczeństwo w przyszłości.

 

 

 

“Szkoła memów” – o autorze

 

Marek Kaczmarzyk (ur. 30 listopada 1968 w Rybniku) – nauczyciel, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Autor licznych publikacji – w tym książki “Szkoła naronów” – oraz podręczników i programów szkolnych.

 

Obecnie pełni funkcję kierownika kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii na Wydział Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego. Od 2012 prowadzi Wszechnicę Śląską – Uniwersyteckie Towarzystwo Naukowe.

 

Propagator dydaktyki ewolucyjnej, dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i nauczania.

 

Jest inicjatorem oraz jednym organizatorów Międzynarodowego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki odbywającego się co roku w Katowicach.

 

 

Partnerzy

 

Bardzo dziękujemy za wsparcie!

Dodatkowe informacje

Waga 0.2 kg

Możesz lubić także…